Appalachian Trail

Seksjon Vandring Appalachian Trail:
Appalachian National Scenic Trail, eller bare AT, strekker Seg fra Georgia Til Maine. Over 11.000 mennesker har informert Appalachian Trail Conservancy (http://www.appalachiantrail.org) at de har fullført hele 2,181 mile trail passerer gjennom 14 stater. Selv prøver hele stien i en enkelt sesong er turgåer Mount Everest, delen fotturer er måten de fleste turgåere får nyte PÅ. Virginia er hjem til De fleste miles Av Appalachian Trail med over 550 miles AV på stier I Commonwealth Of Virginia. Damaskus, Virginia regnes som den vennligste byen På Appalachian Trail.

den mest kjente lang avstand tursti er et eventyr i å gjøre. Damaskus, Virginia er et stort forsyningspunkt PÅ AT og nøkkelstedet for å gjøre eventyret ditt til virkelighet. Rundt midten Av Mai hvert år Trail Days festival I Damaskus, Trekker Virginia i overkant av 20.000 fotturer entusiaster, noe som gjør Den til den største enkelt samling Av Appalachian Trail turgåere hvor som helst. Trail Days inkluderer en uke lang eventyr inkludert en by bredt verftet salg, konserter, byen parade med vannpistol utfordringer, og leverandør skjermer. Det er et spennende og hyggelig møte med turentusiaster.

Appalachian Trail er merket med et system av «blazes» malt på trær, innlegg og steiner. En blaze er et rektangel av maling på et fremtredende sted langs stien. Hvit maling blusser to inches bred og seks inches høy markere Appalachian Trail. Side stier og ly stier bruke blå blazes. To hvite flammer, den ene over den andre, signaliserer en uklar sving, ruteendring, innkommende sidespor eller annen situasjon som krever varsel om endringer i retning.

Flere outfitters vil gi transport for deg og din gruppe hvis du er ute etter en spesiell del å vandre. Appalachian Trail går rett ned hovedgaten I Byen Damaskus-Laurel Avenue-så du kan si at du gikk en del Av Appalachian Trail når du går nedover Gatene I Damaskus.

Enten du er en «thru turgåer» vandre hele AT i en kontinuerlig reise, «seksjon turgåer» piecing hele AT sammen over år, eller en «flip flopper» gjennom fotturer hele AT i usammenhengende seksjoner, Damaskus er stedet å finne en hyggelig overnatting og finne ut Hvorfor Damaskus er kjent som Den Vennligste Byen På Appalachian Trail.

Vandring Iron Mountain Trail:
Iron Mountain Trail, nå blazed i gul, var en del Av Appalachian Trail til 1972 da den ble flyttet til sør. Det er nå delt av mange brukere, men det har færre brukere enn AT. Turgåere, syklister, og ryttere sameksistere på denne stien. Bortsett fra de delene langs ridgecrest, denne stien har rikelig med vann. På Iron Mountain Trail er det tre tilfluktsrom og en rekke campingplasser.

noen utvalgte fotturer i Området Fra Damaskus, Virginia.
Det anbefales sterkt at Du skaffer, studerer Og konsulterer National Geographic map # 786 Av Mt. Rogers Nasjonale Rekreasjonsområde.

Damaskus VA Dagstur 1. Loop fottur På Appalachian Og Iron Mtn. stier (4 miles, moderat):
Begynner I Damaskus, gå øst på East 4th Street for å nå Iron Mountain Trail. Følg gule blazes for ca 2 miles. Stien krysser noen små bekker på stepstones, vinder oppoverbakke, og svinger deretter til venstre. Ved skilt, ta til høyre på kort blå-blazed koble sti, deretter til høyre igjen på Appalachian Trail (hvite blazes). For neste 2 miles, Appalachian Trail krysser en ås med utsikt Over Damaskus, går ned, svinger til venstre, og når et sett med trinn, krysset Rte. 58 for å bli MED VA Creeper Trail og gå tilbake Til Damaskus.

Damaskus VA Dagstur 2. Loop fottur På Appalachian OG VA Creeper stier (8 miles, lett til moderat):
Begynner I Damaskus, gå øst på Appalachian OG VA Creeper Stier (hvite blazes). På» Appalachian Trail » – skiltet, ta til venstre, kryss Rute 58/91 og stige opp et sett med trinn, etter den hvite blazed Appalachian Trail fire miles, over rygger med utsikt. Kryss en liten tømmerbro og ta til høyre på Beech Grove Trail (unblazed woods road) for Å nå Rute 58 i ¼ mil. Kryss og gå ned TIL Den Rette Grenen VA Creeper Trail parkeringsplassen. Ta til høyre På Creeper Trail og gå fire miles, med utsikt over bekken, for å gå tilbake Til Damaskus.

Damaskus VA Dagstur 3. Loop fottur På Iron Mountain og Feathercamp stier (6 miles, moderat):
Park på øvre Rett Gren parkeringsplass over VA Creeper Trail, ca 5 miles øst For Damaskus På Route 58. Kryss 58 og gå nordover på Beech Grove Trail (woods road), stigende 1 kilometer. Ved skiltet på toppen, ta til høyre Til Iron Mountain Trail (som begynner som en skog veien for ca ¼ mil, deretter svinger til høyre på gule flammer inn i skogen). Etter ca 2 miles, fortsett gjennom et signert sti kryss og vandre en annen mil til en turgåer sti til høyre Til Sandete Leiligheter. (Valgfri sidetur: fortsett På Iron Mountain Trail ¼ mil lenger Til Sandy Flats Ly og tilbake.) Ta til høyre Ved Sandy Flats på den blå-blazed Feathercamp Trail. Ned 2 miles Til Rte. 58. (Den siste ½ mil har flere overfarter av Feathercamp Creek på stepstones.) Ved 58, ta til høyre og gå ¼ mile til din bil.

Damaskus VA Dagstur 4. Appalachian Trail TIL TN / VA state line og Backbone Rock (7 miles, moderat):
Begynner På Damaskus Town Park, følg white blazes south. Kryss Beaverdam Road På Water Street og stige på Appalachian Trail mellom to hus. Stien stiger på switchbacks, nå en skog veien i ca ¾ mile. Fortsett forbi en campingplass med en blå-blazed spring trail på 2 miles; deretter stiger du opp 1 ½ flere miles til skiltet på tn / VA-statslinjen. Retrace tilbake Til Damaskus, eller hvis en bil har stått På Backbone Rock parkeringsplassen På Rte. 133, like under tunnelen til høyre, vandre litt over en mil lenger forbi staten linjen Til Backbone Rock Trail og stige 2 miles til parkeringsplassen.

Damaskus VA Dagstur 5. Loop fottur På Appalachian og Villvin stier Fra Rett Gren (4 mi., lett): Park på pull-off På Appalachian Trail skilt På Rett Gren Bro ca 5 1/4 miles øst For Damaskus På Route 58. Følg Appalachian Trail nord over broen og gjennom en rhododendron skog, stigende litt med utsikt til høyre over Whitetop Laurel Creek og Virginia Creeper Trail. Etter 2 miles, gå rett på en blå-blazed side sti på et skilt der på svinger til venstre. Nå VA Creeper Trail på blue blazed trail i 1/3 mile. Ta til høyre og følg VA Creeper langs bekken og over flere bukker 2 miles Til Den Rette Grenen Creeper Trail parkeringsplassen. Stig opp parkeringsplassen veien, ta til høyre, og gå Opp Rte. 58 ¼ mil for å nå bilen ved Den Rette Grenbroen.