Ekte Mat på Veien: Hva Vi Spiste I RV

• Facebook 2.9 K
  • Pinterest 5.2 K
  • E-Post

Det er litt vanskelig for meg å komme til enighet med dette, men turen vi hadde drømt om i årevis er over! I tilfelle du gikk glipp av det, vi har nettopp brukt fem av de siste seks ukene ut vest utforske vår vakre kontinent, og fire av disse ukene var I EN RV utleie. Og gutt, det var et eventyr!

jeg ante ikke hva jeg kunne forvente, og det viste seg å være en fin måte å reise på, bortsett fra all den kjøringen selvfølgelig-min stakkars mann(selv om jeg kom bak rattet tre ganger selv)! Det var virkelig ingen bedre måte å utforske landet vårt, skjønt, og vi føler oss så utrolig heldige som har hatt opplevelsen!

og etter alt det morsomme, er jeg her for å rapportere om vårt eventyr i å spise ekte mat på veien.

Hva Vi Spiste

Ekte Mat på Veien: Hva Vi Spiste I RV på 100 Dager med # RealFood

En måned er lang tid å spore måltidene dine, men jeg tok så mange bilder som jeg kunne. Jeg vil gjerne si på forhånd at kreativitet og variasjon ikke var akkurat mitt mål på denne turen.

jeg gikk ærlig bare for enkle, enkle og «ingen ekte oppskrift kreves» slags måltider. Så dette er hva vi fikk (starter øverst til venstre og går over).

• Snacky lunsj med frukt, ost, cashewnøtter, caprese salat, og noen gode helkornsbrød vi lager opp På I San Francisco
  • BLTs – en familie favoritt
  • Camping egg (som er det vi kaller egg som vi steker i baconfett) med frukt og bacon, selvfølgelig
  • Kale og sopp pasta
  • grillpakker (jeg fikk fyren på whole foods å Gå Videre Og Terninger det organiske kjøttet for meg, som var en livredder på den tiden!)
  • Pimento cheese sandwich, deviled egg, frukt, økologiske potetgull, og hele korn pretzels (Fra Trader Joe ‘ s når vi fant en)
  • En annen grill pakke med bare poteter, olivenolje, hvitløk, salt og pepper (super lett og velsmakende)
  • Bakt tostada med langsom komfyr refried bønner, ost og rømme, sammen med vannmelon
  • Stekt egg, sprø prosciutto (som jeg også stekt i pannen), cantaloupe, og enkel yoghurt knase i koppen
  • pimento ost med hel-hvete pitas og vannmelon
  • havregryn
  • hummus, ost, Og tomat smørbrød
  • Spaghetti og salat (vi hadde spaghetti to ganger med en krukke av organisk saus og noen gode gress-matet biff vi lager opp på da vi fant det)
  • hele hvete banan pannekaker
  • Grillet pølser, paprika og løk
  • 4 juli BBQ: den beste trakk svinekjøtt I Crock Potten, potetsalat, cole slaw, vannmelon og hvitløk toast
  • grillpakker-igjen! 🙂
  • den beste hel kylling I Crock Potten med salat og kokt maiskolbe
  • Potet skins laget med leftover bakt poteter (jeg bakt dem i ovnen mens vi kjørte tilbake til vår campingplass!)
  • Refried bønner toppet med ost og rømme, og en salat
  • Kyllingsalat (med leftover slow cooker kylling) på salat med ost, avokado og frukt
  • Granola – ikke se for tett, min første batch ble brent på bunnen!
  • Sauté fisk, mosede søtpoteter og dampede grønne bønner
  • En ANNEN BLT med tilfeldige rester og frukt
  • Guacamole med en sjelden godbit—stekt tortilla chips
  • Enkel yoghurtkrem, eggerøre, toast og frukt
  • Quiche, salat og bacon – Dette var en av de få gangene jeg brukte ovnen, og for noen grunn at quiche virkelig treffer spot (for oss alle)!
  • Tacos og frukt

Det er mye mat! 🙂

Pantryet, Kjøleskapet og Fryseren på RV

jeg beklager på forhånd for ikke å bruke for mye tid på å lage skapene og så pen for bildet. Dette er bare hvordan det så ut i et kjøretøy som kaster ting rundt når du kjører! Vi lærte den harde måten å åpne kjøleskapet sakte (etter å ha mistet et dusin egg)!

Ekte Mat på Veien: Hva Vi Spiste I RV på 100 Dager Med # RealFood

En ting vi lærte raskt – det var super hyggelig å reise rundt med et fullt utstyrt kjøkken uansett hvor vi gikk! Hvis vi var ute å utforske Glacier National Park senere enn forventet (sann historie), vel da vi bare trukket over på en parkeringsplass og laget middag der før vi var på vei igjen!

vi kunne til og med få jentene til å gå videre og komme i pyjamas og pusse tennene før vi fortsatte å kjøre. Det var så utrolig praktisk.

jeg vil si at shopping i ukjente butikker uten en solid plan ikke var akkurat lett, men jeg visste at noen unntak måtte gjøres. For eksempel, hjemme, gjør vi ikke eske frokostblanding for jentene, men det er det de spiste hele turen.

jeg hadde ikke mye tid til å bake granola, så da jeg gjorde det, var det bare ikke nok å dele med hele familien (og stol på meg, de var fine med det). Jeg lagde heller ikke tortillas fra bunnen av som jeg gjør hjemme, men Jeg kunne finne fullkornskorn tortillas Av Food For Life. Og jeg tror det er det nest beste alternativet.

Kjøkkenverktøy Vi Tok Med

Ekte Mat på Veien: Hva Vi Spiste I RV (Kitchen Packing List) på 100 Dager med # RealFood
ikke la deg lure av dette bildet… Jeg hater når jeg pakker unødvendige ting!

jeg gjorde mitt beste gjetning på hva jeg skulle ta med oss på turen. Vi fikk leie et kjøkken kit Fra El Monte RV, som inkluderte gryter, panner, plater, kjøkkenutstyr, etc. Så jeg prøvde bare å fylle inn noen hull. Her er hva jeg tok med:

• My slow cooker: Dette er en av mine mest brukte apparater hjemme, men jeg endte med å bruke den bare tre ganger på turen. Så jeg er på gjerdet om det var verdt å pakke! Problemet var at de fleste dagene vi var på farten, og jeg var ikke så sikker på hvor jeg kunne sette den mens RV var å flytte rundt. Jeg brukte det to ganger om natten og lærte raskt at det var en ganske liten plass å lukte mat hele natten. Den andre gangen jeg satt den opp på badet, åpnet ventilen, og lukket døren, og som hjalp enormt! Jeg var super glad for å ha disse måltidene (inkludert rikelig leftovers) når det var alt sagt og gjort.
  • Ostegrater: vi tok faktisk ikke med oss dette. Vi kjøpte Den på Target etter å plukke opp RV! Jeg antar det var en oops, men vi kunne bruke en ekstra hjemme, så det fungerte til slutt.
  • Hand immersion blender: jeg brukte denne, men ikke akkurat for det jeg viste. Jeg trodde jeg skulle lage smoothies (aldri gjorde), emulgerende salatdressinger (våre salater var ikke så fancy!), og blande opp hjemmelagde supper (ikke sikker på hva jeg tenkte der), men i stedet fant jeg meg selv å trenge en måte å puree de sakte kokte refried bønner og mos de søte poteter jeg kokte. Selv om det ikke var et ideelt apparat for disse jobbene, gjorde det helt trikset uten å ta opp mye plass!
  • høy kvalitet stekepanne: Denne kom virkelig til nytte. Jeg brukte det nesten hver gang jeg kokte!
  • silikon muffin kopper( disse lar deg bake muffins uten en muffin pan): Ser tilbake, det er morsomt jeg trodde jeg skulle sitte rundt baking muffins. La oss bare si at jeg ikke engang kom i nærheten av å bruke disse! Heldigvis tok de ikke opp mye plass.
  • Perkolator: Dette er hva min mann pleide å lage espresso på gassovnen (vi betalte ikke ekstra avgift for å leie en kaffetrakter). Jeg drikker maple mochas hjemme (ikke vanlig kaffe), så jeg hoppet over å ha min daglige dose av det, med mindre vi skjedde å se en kaffebar.
  • Andre verktøy: Tang, grytekluter( de hvite og røde tingene), skjærebrett (merk at vi siden har erstattet bildet med et bedre alternativ), en god kniv, noen målekopper og måleskjeer, et kjøtttermometer (som vi ikke brukte), en liten silikonespatel (ikke avbildet) og en god rustfritt stålspatel.

Min Største Feil

Et par dager inn i turen, sparket jeg meg selv for ikke å ta med en enkelt tørket krydder! Så for hvert måltid som trengte en 1/4 teskje av denne eller en 1/2 teskje av det, måtte jeg kjøpe en helt ny krydderflaske, og de ble lagt opp raskt.

vi klarte å bringe alle de nye flasker hjem, Men det ville fortsatt vært så mye bedre og lettere hvis jeg ville vært smart nok til å pakke meg selv en hjemmelaget taco krydderblanding eller Den Beste Hele Kyllingen I Crock Pot krydderblanding for å virkelig gjøre ting enkelt i RV.

jeg skulle også ønske jeg hadde kjøpt en krukke med hakket hvitløk i stedet for fersk hvitløk. Vi er vant til å bruke fersk hvitløk hjemme, men når rene retter er vanskelig å komme forbi (se nedenfor), ville det vært fantastisk å kunne spare et rent skjærebrett og kniv når det er mulig!

Lev og lær, og til slutt—ikke en stor avtale 🙂

Hva Skjer Når Din Gråvannstank Er Full

som du kan se ovenfor, brukte jeg mange papirplater på denne turen. Hjemme bruker vi ikke engang papirservietter, så det er definitivt ikke normen for oss! Men igjen lærte vi på den harde måten at hvis du bor i en campingplass uten hookups, og folk faktisk vil dusje, fyller din gråvannstank (dvs.skittent vann som er fra hvor som helst unntatt toalettet) raskt opp.

så vår kjøkkenvask i RV, dessverre, så ut som dette oftere enn ikke. Med bare 4 kuverter, som betydde platene var ikke rent veldig ofte, og når de var rene, vi nølte med å få dem skitne!

Ekte Mat på Veien: Hva Vi Spiste I RV på 100 Dager Med # RealFood

vennligst ikke døm. Jeg lover at dette ikke er en vanlig forekomst hjemme!

Vår Reiserute

hvis du savnet det, delte jeg et kart over ruten vår for noen uker siden. Men siden mange har spurt, her er stedene vi stoppet (og varigheten) i et listeformat:

• Portland, OR: 3 Netter (vi bodde der for mange år siden etter college og kunne ikke vente med å gå tilbake for å besøke.)
  • Crater Lake Nasjonalpark, ELLER: 1 Natt
  • Nord-California( Redwood National Forest Area): 1 Natt
  • San Francisco, CA: 3 Netter(vi plukket OPP RV like utenfor San Fran på den siste dagen der.)
  • Yosemite Nasjonalpark, CA: 3 Netter
  • Big Sur, CA: 3 Netter (En av våre favorittstopp!)
  • Ventura, CA: 1 Natt (Bare fordi dette var halvveis til neste stopp.)
  • Las Vegas, NV: 2 Netter
  • Grand Canyon Nasjonalpark, AZ: 1 Natt (vi gikk Ved Hoover Dam på vei her.)
  • Lake Powell / Glen Canyon National Park, AZ/UT: 2 Netter (vi leide en husbåt med vannsklie, og det var fantastisk!)
  • Moab/Arches Nasjonalpark, UT: 1 Natt (min mann gikk terrengsykling her.)
  • Park City, Ut: 2 Netter (Terrengsykling var vår attraksjon til dette stoppet også.)
  • Yellowstone Nasjonalpark, WY: 2 Netter
  • Lewis and Clark Caverns Stat Park, MT: 1 Natt (Dette var på vei til neste stopp.)
  • Glacier National Park, MT: 3 Netter (vår favoritt Amerikanske Nasjonalpark langt!)
  • Canmore, Canada (like utenfor Banff): 1 Natt
  • Banff Nasjonalpark, Canada: 2 Netter (Backpacking)
  • Lake Louise Nasjonalpark, Canada: 1 Natt (Helt fantastisk!)
  • like sør for Kamploops, Canada: 1 Natt (fordi Dette var halvveis til Seattle.)
  • Seattle, WA: 2 Netter (Dette er Hvor vi returnerte RV, og da vi leide en leilighet) 36 Netter Totalt

jeg vil legge til at selv om jeg prøvde å jobbe i ekstra netter (2 til 3 netter minimum på de fleste steder), var det fortsatt svært lite nedetid på denne turen. Det føltes bare ikke riktig å sitte og slappe av når du kunne utforske neste fantastiske reisemål!

jeg fortalte mannen min at vi ikke kunne gjøre noe når vi kom hjem (som hørtes bra på den tiden ,men i virkeligheten er det egentlig ikke sant, som de fleste travle familier vet).

Hva om du ikke har så mye tid?

jeg vet at noen har fortalt meg hvordan de ville elske å gå på en tur som dette, men ville aldri ha fem uker på rad for å gjøre det. Så hvis dette høres ut som deg, vil jeg bare si at en kortere versjon av denne turen fortsatt vil være helt fantastisk.

hvis du kunne svinge to uker, vil jeg anbefale å enten starte I Salt Lake City (og gå litt sør for å starte På Arches Park) eller Phoenix (hvis Du ikke vil gå glipp Av Grand Canyon). Og så vil jeg foreslå å kjøre nordover og avslutte På Enten Glacier National Park (vår favoritt i USA) eller gå seks eller syv timer videre og gjør ditt siste stopp I Banff/Lake Louise (et annet utrolig nydelig sted).

denne reiseruten vil tillate deg å se et veldig fint utvalg av landskap. Min mann og jeg begge føler at uke etter uke med snødekte fjell og bekker ville, selvfølgelig, være super fin, men det ville være enda bedre å presse inn litt tid i ørkenen, bare for mer variasjon.

Noen Tur Høydepunkter

Vi hadde en følelse av at dette ville være turen for livet, og det skuffet ikke! Her er en liten oppsummering av noen av høydepunktene. Jeg hadde problemer med å begrense ting ned, hvis du ikke kan fortelle. 🙂