Hvor Mange Land Har Du Vært I?

Familieblogger erin stilte spørsmålet på Sin Facebook-side,

«Hvor mange land har du vært i?»

så jeg telte, noe jeg ikke har gjort på årevis. Det er ikke en konkurranse, jeg er ikke i noe rush å krysse av flere land. Vi er opptatt med å besøke steder vi har vært mange ganger før. De er våre favoritter, så hvorfor ikke? Men det er interessant å holde en liste. Dette er mitt, det er et pågående arbeid.

hvor mange land har reisebloggere vært i

alle innlegg på dette nettstedet kan inneholde affiliate linker. Vi tjener provisjon på disse bør du foreta et kjøp. Alle anbefalinger er ekte og vi er ikke betalt for å inkludere produkter, hoteller og så videre.

jeg vil oppfordre nye reisende til ikke å krysse av alle land i verden, det er ingen måte å nyte reise. Husk, jeg er 52 år gammel og jeg har brukt måneder på mange av disse stedene fordi jeg elsker dem. Andre land jeg vet at jeg aldri kommer til å besøke fordi jeg rett og slett ikke har noen interesse.

Reis sakte og reise dypt, belønningene er langt rikere.

Hvordan Jeg Teller Land

jeg teller ikke flyplassstopp overs, det gjør jeg vanligvis, jeg tror de teller så lenge du har noen timer av flyet.

jeg teller de forskjellige landene SOM utgjør STORBRITANNIA, fordi, vel, fordi de er separate land. Som En Walisisk person blir jeg lei av å bli samlet inn med alle de andre. Vi er et land, og stolte!

jeg har vært gjennom arkivene på jakt etter bilder, noen av disse er over 40 år gamle. Beklager fotokvalitet, ikke bare er kameraet mitt ødelagt, men mange av disse bildene ble skannet fra gamle negativer etter at vi hadde alle våre beste bilder stjålet da vi emigrerte, inkludert våre bryllupsbilder og guttenes babybilder.

Gutted dekker ikke helt det!

men det som er gjort er gjort.

Her er mitt svar.

England

Hvor mange land har du vært på family travel blog
Hvor mange land har du vært to? Dette var Mitt Første, England.

Det var en tidlig tur Til London, tilbake i dagene da du kunne mate duene I Trafalgar Square.

Mamma pleide å ta Oss opp Til London for dagen på toget for å se severdighetene og ta en musikal I West End.

jeg har vært Over Hele England, jeg gikk på universitetet I Birmingham, min beste venn bor I Manchester og vi tok mange turer til sørkysten strender.

vi bodde i London i 8 år. Mine barn ble født der, og jeg elsker det. For Meg Er London hjemme, Like Mye Som Wales er. Det er så Mye Å gjøre I London, noe av det gratis. Jeg savner det fryktelig.

hovedproblemet Med London er levekostnadene eller bor der, det var det som kjørte vår flytte Til Australia, boliger er mye billigere I Queensland.

Update: Vi har brukt mye av de siste 8 årene som bor i London i flere måneder om gangen. Vi elsker det og kjenner denne byen veldig godt. Det er Flere London innlegg på denne bloggen.

Wales

Wales Barry Island

Født og oppvokst. Ogi Ogi Ogi!

jeg er veldig stolt av Å være Walisisk, og jeg gleder meg til min Første Walisiske Jul på 6 eller 7 år i år.

jeg kom inn i Verden I Newport, South Wales og bodde i Cardiff i 10 år etter universitetet. Jeg hadde den beste tiden der som ung voksen, pub, klubb og musikkscenen i min nasjons hovedstad er fantastisk.

Se opp for mange innlegg om Wales på bloggen, vi tilbrakte Julen 2013 der og hadde en ball. En av Mine favoritt gratis attraksjoner I Wales Er Big Pit mining museum, vi skal gå igjen snart.

Skottland

Min første Tur til Skottland var på en universitetsfeltur. Vi tilbrakte en uke i Nærheten Av Aviemore klatring fjell for å undersøke hva som vokste på toppen av dem. Jeg vet ikke hvorfor, jeg var ikke engang studere botanikk. Det var ikke mye moro. Jeg ville mye heller ha vært på puben . Nå vil jeg gjerne gå klatre de fjellene igjen, enda bedre, ski dem.

Å Besøke Edinburgh år senere var langt mer spennende. Jeg har vært et par ganger for å besøke venner og For Edinburgh Festival. Jeg elsket festivalen, Edinburgh kommer virkelig til live. Det er en flott by, jeg håper å være der For Hogmanay ett år.

i 2018 dro vi endelig tilbake og utforsket Høylandet og mer. Finn Vårt Skottland innhold her.

Irland

jeg en gang tok bilfergen Fra Fishguard Til Rosslare og tilbrakte en lang helg kjører rundt den nederste delen Av Irland bor på ulike søte Og koselige Bed And Breakfast. Det er et flott land, og jeg vil gjerne se mer av det.

jeg kysset Ikke Blarney Stone, det var altfor skummelt!

USA

toontown alyson USA
Det er meg, andre gang I USA, ca 32 år gammel. Min første ferie Med Sjefen.

jeg tilbrakte en sommer i Virginia og de omkringliggende statene med min universitet kjæreste som en 18 år gammel.

År senere besøkte jeg Østkysten med min nå mann, Kokken, og vi hadde oss en biltur, inkludert Vegas, Lake Tahoe, Grand Canyon, Anaheim Disney, San Diego og San Francisco.

i begynnelsen av 2014 tok vi en måneds east coast road trip Fra New York, Til Amish Pennsylvania, Til Canada Til Florida og New Orleans.

jeg har tatt guttene til Florida Disney tre ganger. Vi vet litt om å slå køene.

alle våre turer TIL USA har vært bra, ingen klager! Mardi Gras I New Orleans var et stort høydepunkt.

New York City om vinteren var fantastisk, vi fant mange ting å holde oss opptatt og vårt budsjett rimelig.

de fleste vanlige folk bestiller flybilletter Til New York. Det er raskt og ganske billig i disse dager. Men vi er ikke normale, vi har aldri vært det. Vi tok et cruise, Over Atlanterhavet, i januar. Det var en helt ny opplevelse, vi elsket det!

Canada

OLYMPUS DIGITALKAMERA

Vårt siste nye land, vi besøkte Canada for bare 2 netter som et tillegg til VÅR USA-tur. Vi ble umiddelbart forelsket! Vi besøkte Niagara Falls og kjørte langs grensen for en stund nyter snøen, naturen og dyrelivet. Vi vil helt sikkert være tilbake i Canada for å se mer en dag snart.

Cuba

Cycle Cuba

jeg tilbrakte min 3oth bursdag I Cuba. Jeg syklet fra Havana Til Trinidad med Min gode venn Ange og en sykkelgruppe i løpet av omtrent en uke. Det var en fundraiser for National Deaf Children ‘ S Society .

ange feiret sin 50-årsdag der og har nettopp vært På Everest Base Camp på en moden 65 år gammel. Aldri la din alder stoppe deg å gjøre noe! Nå er jeg nesten 50 selv jeg innser at et halvt århundre er ikke gammel i det hele tatt.

Vi hadde en ball På Cuba, landet åpnet bare opp for turisme da, jeg forventer at ting har endret seg mye. Musikken og den generelle stemningen I Havana var utrolig, det er et veldig spesielt sted. Dessverre, maten var forferdelig, men du kan ikke ha alt! Den beste mojitos jeg noensinne har smakt gjort opp for det.

Mexico

Vi gikk for dagen da Vi gjorde Vår West Coast USA road trip. Tijuana var ikke veldig inspirerende, men vi hadde en fin lunsj. Vi håper Å se Mer Av Mexico neste år og få et håndtak På Meksikansk mat. Det er ikke veldig vanlig i STORBRITANNIA eller Australia, jeg elsker å oppdage nye retter.

Guatemala

Tikal med barn. World Travel Family

En måned i Antigua var for lang for oss, men da vi kom opp Til Lake Atitlan vi ble forelsket. For et fantastisk sted!

hvis vi får sjansen, vil vi gå tilbake og bli mye lenger.

Å Besøke Tikal var et utrolig høydepunkt på våre verdensreiser.

El Salvador

El Salvador. Restauranter I San Salvador

Bare en uke her dessverre, men alle tilbrakte I San Salvador, så vi fikk vite at byen minst.

Vi hadde en flott tid og vårt Første Sentralamerikanske land presset meg ut av min komfortsone for en gang.

Les mer Om El Salvador her.

Peru

machu picchu Peru

Kokken og Jeg tok en liten gruppe eventyr ferie Til Peru. Vi var kontanter rik og tid dårlig, så en av disse gruppeferier var den beste måten å stappe det Meste Av Peru i en to ukers ferie. Vi gikk Inca trail, slo leir under stjernene og hadde en fantastisk tid.

Kokken fridde til Meg På Macchu Picchu.

vi håper å være tilbake i Peru tidlig neste år, kanskje bli noen måneder.

Frankrike

kjører Til Frankrike Fra Spania

jeg har vært så mange ganger. Da Jeg var liten, tok Mamma og Pappa Oss med til Frankrike i en campingvogn. Det var de beste feriene. Jeg vil huske min første smak av fransk fiskesuppe for alltid, jeg har aldri funnet en annen suppe så bra.

Min favoritt del Av Frankrike Er Bretagne, robuste kystlinjer gjør det for meg mer enn lange sandstrender og maten er fantastisk. Jeg syklet Rundt Bretagne en gang, poppet sykkelen og panniers på fergen og bare tilfeldig utforsket. Vi kom ikke så langt, men det var veldig gøy.

Bretagne og Wales deler Keltiske røtter, jeg elsker måten De Bretonske stedsnavnene ligner På Walisisk.

vi besøker også sør-Frankrike for dagen når vi er i nord-Spania, dette bildet er fra 2014.

Portugal

Madeira med cruiseskip

Dette er en jukse, vi bare brukt en dag På Madeira, et cruiseskip stopp av. Men i forbindelse med denne listen teller det.

for å være ærlig tilbrakte vi mesteparten av dagen på en kafe ved hjelp av internett, vi visste at vi ikke kunne gjøre øya rettferdighet på bare en dag. Vi kommer tilbake.

Belgia

Jeg har vært I Brugge og Brussel et par ganger. Vi likte Julemarkedene I Brugge Når D var en baby Og Boo var en bump.

Belgisk mat er fantastisk!

Tyskland

En annen skoletur, jeg studerte tysk på skolen, jeg var veldig dårlig på det. Jeg husker ikke mye Av Tyskland i Det hele tatt, annet enn en stor temapark som de tok oss til og båten opp Rhinen.

Slovenia

Slovenia svømming i lake bled

Slovenia var en herlig overraskelse som en Del Av ut Europeisk biltur i 2017. Det er et vakkert, uberørt, men likevel moderne land med mye å tilby reisende, familie eller på annen måte. Du kan lese mer Om Slovenia her.

Sveits

du gjettet det, en skoletur. Jeg husker snø, gjøk klokker, sjokolade, en stor innsjø og ha en stor forelsket i en gutt i året under meg. I 2017 hoppet Vi Over Sveits på vår biltur, vi kunne ha gått, men vi så på prisene og bestemte oss for det.

Spania

Lloret De Mar Spania Familie Reise

jeg hadde en kjæreste som far eide en villa i Spania, nord, I Catalonia, vi gikk et par ganger. Catalonia er en nydelig Del Av Spania.

Salvadore Dali Theatre Museum, I Figueres er utrolig, du må gå hvis du får sjansen. Min venn Heidi Av Wagoner I Utlandet har bodd i Spania en stund nå, hun har mange tips for å besøke Spania.

spansk mat og vin er også deilig.

Oppdatering: etter vårt 2. Atlantiske cruise i 2014 tilbrakte vi 2 uker i Spania, Catalonia igjen, men overraskende, basert på pakkeferie hot-spot Lloret De Mar. Det er mye hyggeligere enn du kanskje tror.

Italia

Familie Reise Italia. Umbria

jeg dro Til Italia, En by som heter Aprica, med en skoleskitur da jeg var rundt 13 år gammel.

det er en av fordelene med å vokse opp i Europa, flotte ekskursjoner!

jeg oppdaget pasta på den turen, det var en åpenbaring som startet meg matlaging og startet min kjærlighetsaffære med mat.

denne turen var også kjent for en bestemt heis ledsager som likte å røre unge jenter. Han syntes å plukke på meg spesielt fordi jeg var stille og ofte alene, å være upopulær gutt i gruppen og en av de yngste. Ikke så bra, men som en 13 åring jeg bare trakk den av.

Update: i 2014 guttene og jeg tilbrakte en vakker uke I Umbria Med Hele Vår Vilage, en fantastisk mulighet til å bli kjent med denne regionen og i 2017 kjørte vi tvers Over Europa, besøke Venezia, Monza Og Mont Blanc.

Hellas

Hellas Delphy

jeg har tatt ganske mange billige pakkereiser til de greske Øyene tilbake i dagene da du kunne hente en sen avtale for under $200. De dagene er borte. I 2017 tok vi guttene på en pedagogisk gresk biltur, med fokus på fastlandet og viktige historiske steder. Det er et fantastisk land, og maten og retsina gjør besøket enda mer verdt.

Bulgaria

En annen skitur med skolen. Jeg husker ikke Noe Av Bulgaria annet enn wizing nedover skibakkene og drikker under alder. Mye moro!

Tyrkia

guttene og jeg ( Ingen Kokk) tilbrakte et par uker I Istanbul i februar 2015 OG ELSKET det. En fantastisk by, god mat og fantastiske mennesker.

Romania

ELSKER Romania . Vi tenker på å kjøpe kjøpte et hus der. Les her Om Bucuresti og her om den vakre landsbyen vi ønsker å ringe hjem.

Ukraina

vi gikk over grensen fra Nord I Romania, hadde en vandre rundt og en kald drink og vandret tilbake. Bare fordi vi kunne. Vi har et stempel i passene våre, så jeg teller denne!

Russland

trans siberian Russia Gobi-Ørkenen Verden Reise Familie Blogg

Vi har Gjort Trans Siberian Express. Egentlig Var Det Trans mongolsk, det er mye forvirring over navnet.

jeg vil ikke si for mye, klikk på linkene for å lese mer om det. Det var en av våre mest fantastiske reiseopplevelser så langt.

vi startet vår reise I Moskva, på en homestay med en nydelig dame som matet oss enorme russiske frokoster. Hva en opplevelse, å bo i en russisk hjem!

Jeg vil gjerne se Mer Av Russland, St Petersberg er ment å være fantastisk, og jeg tror barna vil nyte Å gjøre Trans mongolsk med oss igjen.

Mongolia

Mongolia nomader

Kina

Den Trans mongolske avsluttet I Beijing.

Mat I Beijing er fantastisk, vi spiste så mye, fjell av mat.

vi hadde omtrent en uke der før vi tok et tog sør, stoppet for å se Terrakottakrigerne og Pandaene I Chengdu på vei Til Vietnam.

Vi hadde en flott tid, men det er så mye mer vi kunne ha sett. Et annet land som vi trenger å besøke igjen!

Kina er det eneste landet jeg noensinne har besøkt hvor språk var et problem, vi trengte ofte Vår Mandarin parlør bare for å bestille mat og drikke.

Vi har nå også vært I Tibet, og det var fantastisk.

Vietnam

Sapa, Vietnam, på vår første RTW. Jeg var 32 eller 33. Jeg hører Sappa har endret seg mye nå. Jeg lurer på om denne jenta fortsatt er der.

Fantastisk mat og så mye å se og gjøre. Vi brukte en måned på å jobbe oss ned Fra Hanoi Til Saigon.

Vietnam er et av mine favorittland, Det Er Kokkens favoritt. Vi bodde i Vietnam for 6 måneder nylig for å sette Vår Vietnam Reiseblogg sammen.

Kambodsja

Vi tilbrakte bare en uke i Kambodsja i 2000, vi reiste over land fra Vietnam og deretter videre Til Bangkok. Vi tok en lang båttur opp Til Tongle Sap og tilbrakte dager touring Angkor Wat.

i 2015 tilbrakte vi en hel måned der med barna, besøker Siem Reap, Battambang(anbefales! Og Kampot.

Thailand

Ko Phangan familie reise

Thailand må være det enkleste landet I Sørøst-Asia å reise rundt, og det er flott å gjøre med barn.

Thailandsk mat er fantastisk, les vår komplette guide til Thailandsk mat her. Jeg føler meg alltid frisk I Thailand, så mange grønnsaker og få karbohydrater.

jeg har tilbrakt måneder av livet mitt her.

Bangladesh

vi fløy fra Thailand til Kathmandu med Et Bangladeshisk flyselskap, så vi hadde muligheten til å stoppe i Dakka.

Vi skulle ikke gå glipp av en mulighet som det!

vi så ikke mye, bare en liten del av byen, men det var en veldig interessant opplevelse. Så mye trafikk!

Mange sier at du bare kan legge til et land i «hvor mange land har du vært i?»liste hvis du tilbringer natten. Vi gjorde det, det teller!

Laos

Vang Vieng Laos

vi elsker Laos og vi har vært to ganger. Det er mange innlegg i Vår Lao-seksjon om våre 6 uker der i juli 2013. Fantastiske mennesker, utrolig land, god mat, lave priser.

India

India Jodhpur

India er sannsynligvis mitt favorittland, men Det er et utfordrende reisemål å reise rundt, spesielt med barn.

Dager på tog og overfylte busser ville være for harde på mine små barn, vi må finne en mindre taxing måte å gjøre det med dem.

jeg har et innlegg om Høydepunkter På Nord-India, bildene er fantastiske, ta en titt.

Vi har utforsket India mye, jeg tror jeg har brukt 5 måneder totalt der, vi vil gjerne gå tilbake for mer.

Indisk mat er fantastisk, vi foretrekker lettere retter i sør, men rikere, meatier nord Indisk mat er stor også.

Nepal

Nepal Annapurna Circuit

Vi ELSKER Nepal. Kathmandu er så gammel Og Himalaya er så fantastisk. Heck, jeg liker selv å leve på dahl baht og mo-mos!

Vi elsker trekking. Kokk og jeg gjorde Annapurna circuit i 2001, 3 uker oppe i fjellet, knapt en annen turist om, fantastisk natur, avsidesliggende landsbyer og masse snø. I 2017 tok vi barna trekking I Everest-Regionen, en utrolig og utfordrende noen uker. Neste år kom Vi til Everest Base Camp. Les mer Om Nepal her.

Sri Lanka

sri lanka bryllup

Sri Lanka er ganske nær paradis for meg. Jeg elsker folket, kulturen, den svært siviliserte naturen til stedet.

hvis Jeg kunne spise Sri Lankas frokost hele dagen, ville jeg være veldig glad.

jeg har vært 3 ganger, totalt ca 2,5 måneder, vi giftet Oss I Sri Lanka, bare ourtside Galle i 2003.

Se Vår Komplette Guide Til Å Reise I Sri Lanka her

Maldivene

jetty alyson maldives

Etter alt stresset med å gifte Seg I Sri Lanka trodde vi at vi fortjente en bryllupsreise og Maldivene var på dørstokken vår.

Vi var gale ivrige dykkere da, pre barn, så vi tilbrakte en uke dykking 2 eller 3 ganger om dagen.

Nydelig dykking, vakre øyer, flott innkvartering, men generelt, ikke min stil av reise. Ingen kultur, forferdelig mat, bare en veldig steril hotellopplevelse. Flott hvis du elsker strender eller dykking. Så jeg sier ikke at jeg ikke ville elske å gå igjen!

nå barna er eldre vi alle dykke sammen og dette nettstedet har sin egen dykking og akvatiske delen.

Andorra

Andorra Er en liten perle av et budsjett ski destinasjon. Det er klemt mellom Spania Og Frankrike i Pyreneene. Jeg har vært to ganger, til en ski by Som heter Soldeu. Det er billig fordi det er et skatteparadis, du betaler tollfrie priser I Andorra, flott for apres ski øl.

Indonesia

OLYMPUS DIGITALKAMERA
Vår første Familieferie I Asia, Bali, barna var kanskje 2 og 4.

jeg har bare vært På Bali, jeg ser frem til å utforske de mer avsidesliggende deler Av Indonesia, spesielt Komodo island, jeg elsker min dyreliv!

Masse folk banke Bali, noen ganger med rette så, Kuta har absolutt ingenting går for det. Men vi tror at å besøke Bali med barn er en god ide, det er enkelt, budsjettvennlig og tilgjengelig fra Australia, vår vanlige base.

hvis du leter etter en strandferie, er du sannsynligvis bedre å gå et annet sted, som Sri Lanka, kanskje.

hvis, som meg, du liker kultur, historie og mat, hodet Til Ubud. Vi elsker Ubud, det er mye å gjøre der, det er flott for barn og det er billig.

Folk klager Også På Balinesisk mat, men jeg liker Det. Ok, Det er ikke så bra Som Thai, hva er det? Vi fant noen retter vi likte. Barna var veldig fornøyd med satay og jeg kunne ikke få nok gado gado, en semi kokte grønnsaker salat med peanøttsaus. Mat I Bali ligner Litt Malaysisk mat, Men Kokken og jeg tror det er mye bedre. Vi hadde en utmerket luksus opphold på En Av Indonesias øyer nylig På Telunas resort.

Malaysia

malacca malaysia restaurant

Jeg har blandede følelser om Malaysia.

jeg tror roten til problemet mitt Med Malaysia er at Det er For Vestlig. Hvis Jeg er I Asia jeg leter etter en annen opplevelse. Malaysia føles ikke mye annerledes ENN STORBRITANNIA for MEG.

Vi hadde en fantastisk tid I Kuala Lumpur, delvis fordi det var så annerledes enn vårt hjem I Langt Nord Queensland. Det var flott å oppleve kjøpesentre, glitter og offentlig transport etter å ha bodd på baksiden av beyond så lenge, men etter at nyheten gikk av.

jeg graver ikke maten (annet enn det fantastiske Sørindiske kjøkkenet du finner I Malaysia) og mat er veldig viktig for meg. Kokk også, han er ikke en fan.

Malacca var pen, Penang hadde noen interessante templer, Legoland var mye moro for hele familien og Den Nye Legoland Badeland var fantastisk for barna, men generelt, bare ikke for meg. Du kan finne Alle Våre Malaysia innlegg her.

da vi endelig kom Til Malaysisk Borneo som alt forandret seg, ble jeg helt forelsket I Sarawak og vegansk Malaysisk mat fikk meg til å nyte det også.

Singapore

Noen korte besøk hvor vi ble enormt imponert over hvor absolutt nydelig lokalbefolkningen er. Høye priser kjørte oss raskt ut i våre budsjettreiser, men i 2017 og 2018 kom vi tilbake for å smake På Singapore high life og har nå en full Singapore guide for deg.

Australia

OLYMPUS DIGITALKAMERA
D ‘ s første store tur. Han var 11 måneder gammel. Bateman ‘ S Bay, Australia.

Min mann Er Australsk så vi gikk frem og tilbake ganske mange ganger før emigratingtemporarily Til Port Douglas i 2007.

min første tur var som backpacker på slutten av vår 12 måneders Rundtur I Verden. Vi så masse av landet, reiser rundt på busser og tog, for det meste sover i en liten to mann telt. Flotte tider!

Vi bodde i Port Douglas i nesten 7 år, regelmessig besøker Great Barrier Reef, Daintree Rainforest og mange andre lokale attraksjoner. Vi reiste på fulltid i 2013.

Egypt

en dag eller to etter at vi møttes i Egypt. Vi klikket, vi var ment å være.

Skriv Inn Aussie leketøy gutt!

Dette er Hvor Jeg møtte Kokk.

Jeg hadde alltid drømt Om Egypt, jeg synes Det er fascinerende, men jeg ante ikke at jeg skulle komme hjem med en slik livsendrende suvenir!

nylig dro Vi tilbake til Egypt med barna og tilbrakte en utrolig måned der, les alt om Det i Vår Egypt-seksjon, det er et av våre favorittsteder.

Sør-Afrika

tiger cub sør-afrika reiseblogg

Sør-Afrika er et annet land med problemer. Min bror, den lille fyren på bildet opp toppen med en pidgeon på hodet, har bodd der de siste ti årene. Vi har besøkt et par ganger og hadde en fantastisk tid å besøke spillet parker. Det er et vakkert land.

Marokko

den siste pakken Ferie Kokk og jeg tok var Til Marokko, Agadir, på kysten. Vi dukket opp til rep møte på den første kvelden, dette er hvor rep prøver å selge deg dagsturer. Vi helt forvirret ham ved å spørre veien til busstasjonen, slik at vi kunne ta bussen Til Marrakech og bo der for et par netter.Pakketurister skal bare ikke gjøre det!

Det var mye moro, et annet land som jeg vil gjerne besøke igjen, lenger.

De Forente Arabiske Emirater

Vi ELSKET Dubai. Vi hadde så mye moro på vår kamel safari i ørkenen, vi vil gjerne gå tilbake.

tsjekkia

3 netter I Praha, en vakker by, en natt I Brno, en rasteplass bare som vi kjørte Over Europa fra London Til Romania.

Slovakia

vi kjørte gjennom og ble stoppet for ikke å ha en vignett. Politiet la oss av med en liten bestikkelse. Det er alt Jeg kan fortelle Deg Om Slovakia.

Ungarn

Gyor, nesten På Den Østerrikske grensen, var vår første smak Av Ungarn. Høydepunkter inlide Lake Bataln, Budapest Og Hortobagy Nasjonalpark, som vi besøkte i senere år.

Østerrike

vi kjørte over Hele Landet og skimtet Donau,det er alt. Trafikken rundt Wien var så ille å våge videre inn i byen.

Serbia

en ny for 2018 og en fascinerende tur Til Beograd. Bilder, video og innlegg på dette kommer snart.

Hvor Mange Land Har Jeg Vært I Totalt?

Færre enn jeg trodde. Jeg gjør det bare 50 land. I disse dager besøker vi land vi har vært i mange ganger før for barnas skyld. Det er en av gledene ved å være forelder, og vise disse små menneskene hva som er fantastisk med verden.

Hvor mange land har du vært i?

Vil du vite hvor mange land noen av mine beste reisebloggskompiser har vært i, i år eller noensinne?

Vi kom sammen for å gjøre dette til en gruppepost.

Hvor mange land har du vært i:

Erin Av Reise Med Bender?

Gabi Av Den Nomadiske Familien?

Heidi Av Vogner I Utlandet?

Amy og Andrew Av Vårt Store Fete Reiseeventyr?

Jamie På Stor Stor Skremmende Verden?

Laurel Av Fange La Vita?

Emiel Av Handling Av Reiser?