Kaktus Til Skyer: Palm Springs-Mt. San Jacinto

Det mest populære utgangspunktet Er Palm Springs Art Museum, park i parkeringshuset eller på gaten. Du starter sannsynligvis i mørket, så ha hodelykt, ekstra batterier og varme klær klar til å gå. Selv om sommeren kan du trenge det varme klær igjen når du når toppen.
stien starter rundt 500 meter høyde og klatrer østsiden Av San Jacinto langs en spiderweb av stier som går i alle retninger. Du vil sannsynligvis se andre til fots av til venstre og høyre scrambling opp løs stein. Ikke bekymre deg for å plukke den rette stien her, så lenge du går oppoverbakke, møter du hovedsporet igjen snart.
når du er på en sti som faktisk ser ut som en sti, vil hastigheten øke. Forholdene er støvete med sporadiske løse steiner. Tønnekaktus og Yucca vev ut av mørket mot deg, vær ekstra forsiktig når du går over store steiner eller skyver gjennom pensel. Yucca kan pierce gjennom selv de stretchiest av yoga bukser.
du vil passere mange utsikt og vista poeng, ett område har til og med flere piknikbord. Du kan fortsatt se sporadisk sti på vei ut til siden, men hold deg til ridge trail. Du følger denne åsen nesten til toppen, så hvis du befinner deg i en bekk eller canyon, vet du at du er utenfor stien.
Vennlige besøkende har forlatt steinmarkører som angir høyden din mens du klatrer. Fra November 2015 var disse markørene ganske unøyaktige. Du vil passere to metallbokser når du klatrer, Redde 1 og Redde 2. Dette inneholder nødforsyninger for de som er fanget i et vær eller medisinsk nødstilfelle. Vennligst ikke bruk disse reservene med mindre du opplever en nødssituasjon.
når stien svinger fra vest til nord, nærmer du deg den vanskeligste delen. På rundt 7000 fot blir stien ekstremt bratt og løs i et område som kalles Traversen. I tørre forhold er det utfordrende, men i snøforhold er deler av stien ekstremt vanskelig å følge. Ved dette punktet bør du høre summingen Av Palm Springs aerial tramway i canyon i nord. Hvis du blir desorientert, hodet mot denne lyden, men pass opp slipp.
På toppen av ryggen på 8200 fot er en bred flate av felt eller blendende snøstorm, avhengig av hvilken måned du velger å gjennomføre ekskursjonen. Gå nordover og følg skiltene til trikkebygningen. Inne i den store strukturen er trikk depot, en restaurant, bar, Og California State Park besøkssenter.
Mange reisende, inkludert meg, avslutter turen her, men andre kan velge å fortsette langs stien til toppen Av Mount San Jacinto i en annen 2400 meter klatring langs en godt vedlikeholdt sti. Bare følg skiltene til toppen og stopp Av Ranger station underveis for den mest oppdaterte info om toppmøtet forhold. Sammenlignet med resten av stien, er denne delen en cakewalk. Hvis du syklet trikken opp til stasjonen og er bare så vidt begynt, du kan finne høyden påvirker deg.