Nord Chickamauga Creek Segment

denne beskrivelsen går fra nord til sør.

Canyon Rim Drive, en privat vei, skal ikke brukes til å gå inn Eller ut Av Cumberland Trail. I Tillegg Er Canyon Rim Drive IKKE en rute til Eller Fra Blue Hole.

Mile 0.0 (8.3) Fra Montlake Road Trailhead parkering og kiosk følger stien en gammel gruvevei som går nordover.

Mile 0.1 (8.2) Nå Hogskin Loop junction. For den korteste ruten, bære rett På Øvre Loop Trail. (Den 0.7-mile Lower Loop Trail forblir på den gamle veien som til slutt fades inn i En sti etter Nord Chickamauga Creek oppstrøms forbi piknikbord og mange blå hull som tilbyr svømmemuligheter om sommeren. Den Nedre Sløyfen krysser Hogskin-Grenen og gjør en bratt stigning for å koble Til Den Øvre Sløyfesporet på toppen av forkanten.)

Nord Chickamauga Creek (Gary Keckley)

Nord Chickamauga Creek (Gary Keckley))

Mile 0.4 (7.9) Hogskin Upper Loop Trail stiger opp forkastning for å nå en gammel gruvevei på toppen. Sving til venstre. (Den gamle veien til høyre fører ut Til Montlake Road, men er privat eiendom, absolutt ingen adgang.)

den Øvre Sløyfen følger gruveveien for å krysse Hogskin-Grenen mens den går parallelt Med Den Nedre Sløyfen nedenfor.

Mile 0.6 (7.7) Nå krysset Med Den Nedre Sløyfesporet; dette krysset er lett å savne, så du må se etter det. De Øvre Og Nedre Stiene tilbyr en 1,4 kilometer løkke fra stien hvis du er ute for bare en kort spasertur. Etter krysset, stien ble opprinnelig kalt Stevenson Branch Trail hele veien til campingplassen På Stevenson Branch.

mine åpninger ved Siden Av North Chick trail (Gary Keckley)

Mine åpninger ved Siden Av North Chick trail. (Gary Keckley))

Mile 1.1 (7.2) stien passerer om grunnlaget for en gammel kull tipple. Kullet ble trukket til dette punktet, skilt av størrelse i tipple, og deretter transportert ut av området.

Mile 1.2 (7.1) Gjør en bratt oppstigning til en forlatt kullgruve i møte med en høyere forkastning. Gruven er ikke veldig dyp, bare ca 35 fot. Det kan ha vært begynnelsen på en gruve som senere ble avsluttet. Inntreden i en hvilken som helst gruve kan være farlig, og er for tiden forbudt på grunn av hvit nesesyndrom som decimerer flaggermuspopulasjoner i det østlige USA

stien følger basen av denne imponerende skrenten med mange oppturer og nedturer. Legg merke til den fascinerende overflaten av mudpots-horisontale runde bassenger i fjellet som kan ha blitt dannet av dryppende fjærer fra toppen av forkanten.

CTC Trapper fra bunn Trapper ombygd etter en brann i 2011 og igjen ombygd etter brann i 2017.

CTC Trapper fra bunnen
Trapper ombygd etter en brann i 2011 og igjen ombygd etter brann i 2017.

Mile 1.9 (6.4) stien presser gjennom en «fat man squeeze» og stiger deretter opp i escarpment via en bemerkelsesverdig trappekonstruksjon som kombinerer ramper, stigerør og bergarter, rekonstruert AV CTC i 2011.

Mile 2.0 (6.3) Nå Boston Branch Overlook, kanskje den beste overse Av Nord Chickamauga Gorge. I øst er Soddy-Daisy området og i sør Er nord chickamauga Creek sideelver. Resultatene av de siste brannene kan ses, men vil forsvinne når skogen forynges. Gribber ri varme luftstrømmer feier opp fra juvet.

Mil 2,5 (5,8) en kort oppstigning når en gammel gruvevei som passerer et betongbelagt område som tidligere ble brukt til gruveutstyr. Dette området ble bygget fra slagg fjernet for å få tilgang til kull i gruvene som en gang åpnet i bløffen. Kontrasten mellom den bratte stigningen og nå den nesten flate benken/veien er verdt en vannpause.

Kilometer 3.05 (5.25) stien reiser langs den gamle strip mine benk, en gang mining road før du slår til venstre av veien. Svingen kan lett gå glipp av, så tidligere turgåere har etterlatt seg en stor steinvarde for å markere svingen.

Nåværende planer krever AT CT kommer fra vest for å slå nordøst her, forlater dagens sti for å opprette forbindelse med et eksisterende trailhead På Mowbray Pike som er den sørlige enden Av Three Gorges-Segmentet. Den nøyaktige ruten er ennå ikke bestemt, men potensielt ny sti vil bli bygget fra dette punktet et par miles ut Til Poe Road. Thru-turgåere vil da gå Poe Road til høyre, Deretter Montlake Road og Mowbray Pike (en 3,2-mile roadwalk) til eksisterende trailhead På Mowbray Pike for å fortsette nordover PÅ CT. GET, som har fulgt CT til dette punktet, vil også slå nordøst her for å fortsette MED CT. Den delen av stien du nettopp har gått, fra rock cairn tilbake Til Montlake Road Trailhead, vil bli en side sti av CT når den nye CT ruten er konstruert.

for å fortsette på den eksisterende stien, ta til venstre av den gamle strip mine benk / vei, etter RUTEN TIL CT.

Mile 3.1 (5.2) Nå en bekk krysset på en flat glatt stein base. En kabel en gang hjulpet i krysset, men er nå brutt. Planene er å re-rute stien her en kort avstand oppstrøms (kanskje 50 fot) og ikke reparere kabelen. I mellomtiden bør turgåere ikke prøve å krysse bekken der kabelen var (at krysset er på randen av en avgang), men heller finne en tryggere rute oppstrøms.

Omtrent 110 fot etter krysset, vil du stige ned en stige ved siden av en våt-vær avrenning og fortsette ned til bunnen av forkastning.

Kilometer 3.2 (5.1) ved foten vil du se en horisontal feil i forkastning mellom krabbe frukthage sandstein over og jernmalm nedenfor. Stien passerer deretter en rekke svært store rockhouses der stien bukter seg. Den største rockhouse er over 400 fot lang og 60 fot dyp, og man kan forestille Indianere og oppdagelsesreisende som har satt foten og kanskje slo leir her under overheng.

nedstigningen fra forkastning er svært robust; forsiktighet bør tas for å finne og følge de hvite blazes merking stien; tidligere feil svinger av turgåere har skapt stier som er mer uttalt enn den virkelige stien.

Mile 3.8 (4.5) Ta vare på krysset av en våt-vær avrenning; mose-dekket rock er glatt selv i tørt vær. Deretter klatre ned en kort stige uten rekkverk og ned Til Stevenson Branch hvor CT krysser Inn I Stevenson Branch Leiren.

Stevenson Branch Falls (Gary Keckley)

Stevenson Branch Falls (Gary Keckley))

Stevenson Branch Campsite er eksepsjonell, som ligger ved foten av en vertikal sandsteinvegg i nord, Med Cooper Creek 200 fot i vest, North Chickamauga Creek 100 fot via umerkede stier i sør med uendelige svømmemuligheter, Og Stevenson Branch mindre enn 50 meter unna i øst, og viser en foss og et innbydende stupebasseng.

Mile 4.1 (4.2) for å fortsette PÅ CT, hold deg rett fram til ford Cooper Creek. Bruk ekstrem forsiktighet krysset Cooper Creek, spesielt i perioder med regn og høy-flow forhold.

( DENNE DELEN AV CT fortsetter vest fra campingplassen ble bygget av studenter i Spring BreakAway™ – Programmet I 2011.)

stien paralleller Cooper Creek oppstrøms, og tilbyr flott utsikt over stryk, fossefall og stupebassenger, alle omgitt av massive steinblokker, fjellvegger og høye Østlige hemlocks, som som andre steder er truet av hemlock wooly adelgid. På våren, se etter blomstrende røde buckeye trær, rød trillium, foamflower, og blomstrer av mange andre villblomster og trær.

Mile 4.7 (3.6) Fullfør oppstigningen ut Av Cooper Creek Gorge til toppen av forkastning. Krysse to små ikke navngitte sideelver Av North Chickamauga Creek.

Mile 5.7 (2.6) stien når Panther Branch. Det finnes for tiden ingen bro på dette stedet, så vær forsiktig når du viker grenen i perioder med regn.

Mile 5.8(2.5) en spur sti Til Panther Branch Overlook er til venstre (høyre), nettopp signert » Overlook .»Denne sidesporet, 175 fot lang, er preget av gule blazes. Utsikten fra denne overse er spektakulær, med oppstrøms og nedstrøms utsikt Over den imponerende Nord Chickamauga Creek Gorge og lyden av nærliggende Panther Gren stuper av forkastning i perioder med regn.

Panther Gren Overse (Tom Becktold)

Mile 6.0 (2.3) En annen utsikt Over North Chickamauga Creek Gorge er til venstre. Om 300 fot utover er en uoffisiell sti som fører til en stein outcropping på en skråning; ikke gå denne veien, det er farlig, og du har allerede hatt den beste utsikten.

Mile 6.5 (1.8) stien krysser en liten navnløs sideelv Til North Chickamauga Creek og en annen liten navnløs sideelv i en annen 0.2 mile.

Mile 7.0 (1.3) CT deretter bukter seg gjennom en blandet løvtre løvtre (eik-hickory) skog ispedd Amerikansk kristtorn, samt mesophytic arter Som Østlige hemlock og fjellet laurbær. Stien går av og til ut av skogen for å skjørt kanten av den tidligere clearcut til høyre, nå dominert av unge furutrær, med skogkledde skråningen over Kain Og Nord Chickamauga Creek Juv på venstre side. Om noen år kan clearcut ikke være så åpenbart.

Mile 7.2 (1.1) stien kommer fra skogen på kanten av det klare kuttet og krysser snart med en gammel jeepvei. Dette er den nåværende enden For Nord Chickamauga Creek Segment AV CT. Dette segmentet vil fortsette sørøst herfra for å få kontakt Med Tennessee River Gorge Segmentet PÅ US 127; korridoren for omtrentlig 6-mile rute, som vil bli kalt «Upper North Chickamauga Creek Gorge Seksjon,» har blitt kjøpt, men stien er ennå ikke bygget.

Ta til høyre på den gamle veien, forlater Cumberland Trail.

Mile 7.4 (0.9) jeep veien stiger til en gammel grus parkeringsplass. Bjørn igjen på veien som fører ut av den gamle parkeringsplassen. Bære venstre på begge gafler i veien for å fortsette Opp Barker Camp Road.

Mile 8.3 (0.0) Nå porten Og parkering For Barker Camp Road Trailhead.