SCUF Impact Controller (PS4 / PC) recension

introduktion

SCUF Gaming Logo

Tja, jag trodde aldrig att jag skulle se den här dagen – en SCUF controller recension på TechPowerUp. Jag har varit medveten om SCUF-Spelmärket i några år nu, främst genom konsolspelare och de mer utbredda spelmedierna. Företaget var känt för sina avancerade kontroller och eSport-team involvering, vilket var ett så konstigt koncept för mig då, i dagarna innan Microsoft XBOX Elite var en sak. SCUF hade dessa patenterade paddlar på baksidan av sin kontroller, vilket bara var det coolaste för mig som en kille som älskade kringutrustning av alla slag, vilket möjliggjorde anpassning utöver den typiska D-pad, två joysticks, trigger/axelknappar och ansiktsknappar och användningen av fler fingrar än bara tummen och pekfingret, och då var det hela designanpassningen på toppen! CORSAIR skickar ut ett pressmeddelande som informerar oss om deras förvärv av SCUF Gaming i slutet av förra året tog tillbaka alla dessa minnen, så här täcker vi varumärket.

CORSAIR hade tagit fram alla sina varumärken som en del av deras ces-presshändelse, och det startade med SCUF Gaming som gav PC-media en kort introduktion om vem de är och vad de gör. I slutet fick varje mediepersonal en anpassad SCUF Impact PS4-kontroller för att ta tillbaka med dem. Det var ingen avsikt för någon att göra en recension, men det fanns inget sätt jag inte skulle göra. Detta var min första DualShock 4-kontroller också, efter att ha varit en KB+M och XBOX controller kille hittills, och det har varit alldeles för länge sedan vi senast hade en post i living room tech produktkategori. Tack vare SCUF Gaming och CORSAIR för att ha dödat två fåglar med en kontrollerformad sten!

+