2 Uke Peru Reiserute-Inca Trail og Amazon Jungle

2k Aksjer

denne artikkelen kan inneholde tilknyttede lenker der Vi lager en liten provisjon for kjøp du gjør fra lenker du klikker fra denne artikkelen. For mer informasjon, les avsløring side.

så langt som turer går, oppnådde mine to uker i Peru et nivå av legendarisk status som jeg eller mine følgesvenner aldri vil glemme. Det var min første Tur Til Sør-Amerika, og jeg vil sikkert si ikke den siste. Enten det var å spotte araer tidlig om morgenen, møte lokale familier, vandre gamle ruiner eller utforske dybden av jungelen, Vil Perus magi og mysterium gi deg ærefrykt.

Å Planlegge En Tur Til Peru er uten tvil skremmende fordi det er så mye å se, og når du er begrenset i tide, må du forankre turen til noen få primære aktiviteter eller destinasjoner. For denne spesifikke 2 uke Peru reiseruten, fokus fra får gå Var Inca Trail Og Amazonas Jungelen.

Denne 2 ukers Peru Reiseruten er ment å være et knutepunkt for informasjon for å hjelpe deg med å finne ut din egen tur til dette vakre landet. Du finner høyt nivå dag sammenbrudd, og hvis du leter etter mer informasjon, lenker til andre blogginnlegg har flere detaljer.

Les

• peruansk Amazon jungle tur planlegging guide
  • Gjennomgang Av Refugio Amazonas
  • en visuell reise gjennom Den Peruanske Amazonas jungelen
  • hvordan velge Hvilken Machu Picchu trek å gjøre

hvor du skal bo i peru?

• hvis Du tenker På Amazonas, Er Refugio Amazonas uten tvil go-to-eiendommen i jungelen langs Tambopata-Elven. For Cusco, vi virkelig elsket Palacio Del Inka Og I Lima, Casa Wayra B & B var et flott budsjett sted I Miraflores nabolaget.

Høydepunkter i 2 ukers reiserute

• Alle inca – ruinene vi møtte langs Inca Trail
  • Machu Picchu – jeg mener hvordan kunne du ikke bli blåst bort
  • Henger ut på vår lodge I Amazonas – Refugio Amazonas
  • Chuncho Claylicks for ara fugletitting
  • Salineras Salt Mines-tenk rismarker, men med salt
  • matlagingskurs i cusco
  • Tilbringe Tid Med En Lokal Familie Av Maucau Samfunnet
alpaca ekspedisjoner inca trail forfremmelse rabattkode
Få Til slutten av innlegget for å finne ut hvordan.

Full 14 Dagers Peru Reiserute

Tidligere har jeg satt mine reiseruter i tabellformat. La oss prøve noe annet her og bryte ting ut om dagen for å gjøre det lettere å lese og også tillater meg å gi litt mer detalj.

Innholdsfortegnelse

• Dag 1 – Flyr inn I Lima
  • Dag 2 – Cusco
  • Dag 3 – Matlaging I Cusco
  • Dag 4 – Sacred Valley MED KB Tambo
  • Dag 5 – Sacred Valley Med Andean Møter
  • dag 6 til 9 – inca trail
  • Dag 10 – Gjenoppretting I Cusco
  • Dag 11 Til 14 – Amazon Jungle

Dag 1 – Flyr til Lima

Yyz Til Lim Air Canada Flight 2 Uke Peru Reiserute

Flyr Ut Fra Toronto Den Forrige dag, vi landet i lima på 12:45 Am. Det er ikke det ideelle flyet, men en av de begrensede direkteflyalternativene. Ved landing tok vi en drosje rett til hotellet Vårt, Casa Wayra B & B I Miraflores. Dette var et billig opphold i en god beliggenhet.

Utmattet, vi endte opp med å sove til sen ettermiddag. Vår plan for den første dagen var å ta det med ro og utforske hva vi kunne. Vi ærlig talt ikke har noe fast planlagt, men i stedet spurte resepsjonisten av Vår B& B for forslag.

La Mar I Miraflores Cerviche

Sulten og ønsker å prøve minst en av de høyt rangerte restaurantene i området, dro vi over Til La Mar. Vi ankom rett rundt middagstid som var den perfekte tiden for å komme dit fordi restauranten var fullpakket kort tid senere. Maten her er utrolig. Den cerviche og causa her skuffet ikke.

Huaca Pucllana Pre Incan Ruins I Lima

for ettermiddagen tilbrakte vi mesteparten av vår tid På Huaca Pucllana å utforske restene av en leire & adobe trappet pyramide fra En Pre-Incan æra. Jeg visste ikke engang om dette stedet før, men er så glad vi snublet over det. Det er nær Ytterkanten Av Miraflores.

etter det gikk vi over Til» downtown » – delen Av Miraflores. Det var mye å se på her og enda bedre folk ser på. Det var her vi fant den berømte katteparken. Det var katter OVERALT.

SIM-KORT FOR DATA:

Å Finne UT SIM-kortvirksomheten var ikke lett. Det tok litt charades med Claro lady, men til slutt hadde vi (det meste) funnet ut. Sparer deg detaljene, her er hva du trenger å vite

• Finn En Claro-butikk (Movistar er også bra) og be om en «chip prepago».
  • representanten vil registrere deg og gjøre papirarbeidet. Pass på at du tar med passet ditt. De vil også bidra til å sette opp telefonen.
  • SIM-kortet selv vil ha noen midler på DET, men DET vil ikke være nok.
  • for å lade opp, må du gå til et supermarked / bodega. Hvis det er data du vil ha, er det flere pakker basert på antall dager du trenger. For oss, siden vi var der 2 uker og ønsket en god mengde data, plukket jeg 15 dagers pakken som kommer med 1.5 GB data.
  • du vil sannsynligvis se veldig forvirret på dette punktet, så kassereren vil sannsynligvis hjelpe deg med å aktivere kreditter på nummeret ditt.
  • Etter det er du god til å gå!

Claro Peru Data Prisdiagram hvis du har spørsmål om stemme, skulle jeg ønske jeg kunne hjelpe. Jeg var ikke så opptatt av å ringe, men fra det jeg forsto, ville basekredittene på det forhåndsbetalte SIM-kortet dekke deg for nødsamtaler.

vi kom til Slutt ned til stranden, men da gikk solen raskt ned og vi fanget bare silhuetten av surfere foran den lilla trukket himmelen.

Sangucheria la Lucha Smørbrød i 2 uke peru reiserute

til middag gikk vi tilbake opp Til Parque Central De Miraflores området og spiste På Sangucheria la Lucha som var tilfeldig sted jeg var døende å prøve etter å ha lest alle anmeldelser. Jeg kan ikke huske nøyaktig hva jeg bestilte, men jeg husker at jeg bare ikke kunne slutte å raving på hvor bra det var. På toppen av det, folk som jobber der snakket engelsk og var svært vennlige.

TIPS:

Miraflores Er posh, eksklusive nabolaget Lima og mens du kan si det er litt turist, jeg foretrukket området ganske mye mer enn sentrum. Alt er walkable her og helt trygt.

Trenger Du Hjelp Til Å Planlegge Reisen Din Til Peru?

bare abonner på å være En Insider og klikk På Last ned-knappen. Tilgang til 14 dagers Peru reiserute som inkluderer Inca Trail og Amazon Rainforest i en lett-å-Bruke Google Regneark og andre vil bli gitt til deg med en gang. Du vil også bli registrert i den ukentlige flytilbud nyhetsbrev!

Merknad: JavaScript kreves for dette innholdet.

Dag 2-Cusco

Qurikancha Tidlig om morgenen bestilte vi en drosje for å ta oss til flyplassen hvor vi fanget Et avianca-fly Til Cusco. Siden vi var altfor tidlig å faktisk sjekke inn på hotellet Vårt, Yanantin Guest House (nå Kalt Hostal Illapa Inn), vi droppet våre poser av og fortsatte å vandre rundt i byen.

Det flotte Med Cusco er hvor lett Det er å komme hvor som helst til fots. Et av de store høydepunktene på dagen inkluderte vår tur Til Qurikancha som en gang var stedet for Det viktigste tempelet I Inca-imperiet. Det ble senere omgjort til en kolonial kirke Og kloster I Santo Domingo, men innenfor murene er restene av mesterlig murverk som på et tidspunkt var forgylt med gull. Historien her er ganske fascinerende.

vi prøvde også Å gjøre Det Til Mercado Central De San Pedro, Men da vi kom dit, var de fleste butikkene stengt. Vi valgte i stedet å prøve noen frukt shakes og bolle med kylling noodle soup.

Lokale Markeder I Cusco

på jakt etter noen suvenirer falt vi også av noen friluftsmarkeder som var tydelig bygget for turister. Vi ble bombardert med Alt og Alt laget Med Alpakkaull. Jeg endte opp med å plukke opp et par hansker her.

en oppgave vi måtte sørge for at vi passet inn, var å slippe Av Alpaca Expeditions office for å betale den gjenværende saldoen på Vår Inca Trail trek. Vi bestilte også vår pre-trek briefing session når vi var der.

til slutt endte Vi opp På Plaza De Armas hvor jeg gjorde litt fotografering.

Morena Peruansk Kjøkken Lomo Saltado

til middag spiste Vi På Morena Peruansk Kjøkken som slo stedet for sin autentiske mat og rimelige priser. Lomo Saltado parabolen jeg hadde var trolig den beste jeg hadde gjennom hele turen.

TIPS:

ikke glem at du trenger konto for tid i reiseruten din for å gå til trekking operatørens kontor for å sjekke inn og betale. Alpaca Expeditions inkluderer også en briefing økt før trek så faktor som i tillegg.

Dag 3 – Matlaging I Cusco

Lokalbefolkningen Kle Seg I Cusco

på vår tredje dag ventet vi på at våre andre venner skulle fly inn, så vi tilbrakte morgenen med å utforske nye nabolag i Cusco. Et område jeg leste om Var San Blas så etter frokost gikk vi over der. Ligger på en bit av en ås, det var et lite torg ved kirken som gjorde for en haug med gode bilder.

Jose Forklarer Peruansk Agricuture

Hver tur prøver jeg alltid å sørge for at vi gjør noe litt mer hender på. Å ha en så god opplevelse med vår matlagingskurs I Chiang Mai, tenkte jeg det ville være en god ide å prøve noe lignende i Cusco. Så etter at vi møtte opp med våre venner, vi gjorde vår vei over Til Marcelo Batata Kulinarisk Opplevelse.

marcelo batata cooking class cerviche i 7 dagers reiserute i peru

5 timers klassen (2-7PM) var ganske grundig opplevelse som virkelig gir deg en bedre forståelse Av Peruansk mat og hvordan du skal smake dem riktig. Du starter med å lære om historien til mat i Peru før du går inn i en provisorisk mini markedsplass for å se, føle og lukte kjerneingrediensene Til Peruansk mat. Underveis gir de deg deilige hors d ‘ oeuvres.

den virkelige matlagingen kommer inn i spill da vi hadde sjansen til å lage vår egen ceviche og lomo saltado. I mellom fikk vi også å gjøre en frukt smaker og blande vår egen pisco sour.

Matlagingskurs Lomo Saltado

Jose var en flott instruktør og jeg kan ikke si nok gode ting om denne matlagingskursen. Hvis du har en ekstra ettermiddag, og du vil ta det med ro, er dette et flott alternativ.

Gruppeskudd Med Jose Av Marcelo Batata Kulinarisk Opplevelse

TIPS:

i ettertid var det en god ide å gjøre en klasse som dette i begynnelsen av turen fordi det hjalp oss med å få en bedre forståelse Av Peruansk mat og hvordan å spise den.

Book Marcelo Batata

Dag 4 – Sacred Valley MED KB Tambo

som en del av vår akklimatiseringsprosess planla vi 2 dager i Sacred Valley med to separate operatører. Denne spesielle delen av turen var vanskelig å planlegge fordi det er så mange selskaper som tilbyr turer her.

til slutt valgte vi å gjøre den første dagen med ET firma som heter KB Tambo fordi de tilbød en» Super Day » privat tur alternativ som hadde alle de tingene vi lette etter som inkluderte en engelsktalende guide og sjåfør. De var også imøtekommende i form av å gjøre tilpasninger til reiseruten.

vår siste super dag reiserute så slik ut:

Lokale stoff markedet

Sacred Valley Stoff MarkedetChincheros

Chinchero Ruiner Sacred ValleySalineras Saltminer

Salineras Saltminermoray

moray landbruk sirklerollantaytambo

Ollantaytambo Ruins

På Slutten Av Kvelden, Ble Vi Droppet Av På Tambo Del Inka I Urumbamba (Marriott Eiendom) Takket Være Min Kompis Spg Poeng. Jeg vil si at dette er en av De mest utrolige egenskapene I Sacred Valley. Jeg var veldig imponert.

KB TAMBO:

Totalt sett var vi veldig fornøyd med hvordan turen ble kjørt. Vår guide, Jose, hadde stor engelsk og forklarte alt i detalj for oss som han guidet oss gjennom. Jeg var ganske overrasket over alt vi så på denne dagstur med høydepunktet som saltgruvene Og Moray circles.

Å være den eneste gruppen på det lokale markedet, var jeg også veldig fornøyd med fotograferingen jeg kunne gjøre der. Det var ingen ekstra kostnad siden vi kjøpte varer der uansett, så de var helt glade og villige til å delta.

Kostnadsmessig, det kom ut til totalt $ 129 USD for van (inkludert sjåfør). For å få en guide, var det en ekstra kostnad på $100 (over 8 timers service). Paypal innskudd var nødvendig på forhånd og resten betalt kontant etter slutten av turen. Vi endte også opp med å betale 50 PENN i tips per person.

Dag 5 – Sacred Valley Med Andes Møter

Andes Møter Med Stephano

for vår andre dag I Sacred Valley, ønsket vi å gå litt utenfor allfarvei. Det var færre alternativer for dette, og et selskap som virkelig stod ut var Andean Encounters. Det som stod mest ut av dem var at en av hans reiseruter inkluderte tid med en lokal familie. Jeg gjorde noe lignende I Thailand, og det er virkelig en spesiell opplevelse når du kan få et glimt inn i det daglige livet til de som bor i fjellet. Så da jeg så» Ankasmarka Ruins, Maucau Community and Lares Hotsprings » – turen, hoppet vi på den.

dagstur så slik ut:

Calca Market – Stephano gikk oss gjennom markedet og plukket også opp fisken vi til slutt spiste til middag

Calca Market Tour Ankasmarka-som et sted som er ute av veien for de fleste turer, var det bare oss i disse utrolige Pre – incan-ruinene –

Ankasmarka Maucau Fellesskap for lunsj – en ydmyk opplevelse og opplysende for å lære hvordan livet er som i fjellet.

Maucau Fellesskap For Lunsj i Nærheten Av Lares

Denne traff virkelig hjemme.
denne traff virkelig hjemme.

Lares Hotsprings – en avslappende måte å avslutte turen på.

Middag på en lokal restaurant underveis tilbake Til Cusco.

Lokal Peruansk Middag

etter ankomst tilbake I Cusco på omtrent 8 PM, sjekket vi Inn På Palacio del Inka som var mye hyggeligere enn gjestgiveriet vi bodde på tidligere i turen. Dette ble gjort mulig av min venns SPG-poeng, så det lønner seg alltid å samle inn.

Heldigvis Var Alpaca Expeditions snill nok til å imøtekomme vår sen ankomst. Vår guide, San Juan, ventet på oss i lobbyen hvor han ga oss en full briefing av hva trek skulle være som og også ga oss våre grønne duffle poser der vi måtte pakke alt som ikke var i vår ryggsekk.

selv om det ikke var ideelt, endte resten av natten med å bli en stor scramble for å pakke om alt vi hadde. I en pose måtte vi skyve alt vi ikke trengte på Inca Trail for å etterlate seg på hotellet. Og så måtte vi strategisk pakke vår grønne duffle fordi vi bare fikk 4 kg personlige artikler. Vi visste at vi ikke hadde for mye spillerom her fordi regjeringen ville veie alle bærere ved inngangen. Heldigvis hotellet hadde en skala på badet så vi holdt tar svinger veiing, finne ut at vi hadde for mye og deretter gå tilbake for å fjerne flere elementer.

En annen ting vi gjorde var å behandle klærne våre med Permetrin den kvelden. Sent på kvelden, jeg var ute på balkongen sprøyting alle våre yttertøy. Siden dette var noe som kunne vare 6 uker, skjønte vi at det ville være smart for oss å belegge dette for Både Inca Trail og Amazon Jungle. Dette ble anbefalt av vår lokale butikk som noe som var effektivt mot mygg og ville ikke ha den korrosive effekten som 100% deet har.

Nok til å si at vi endte opp med å sove senere enn vi opprinnelig hadde planlagt.

ANDEAN ENCOUNTERS:

Det første Du vil legge merke Til Med Stephano er at Han er helt lidenskapelig om jobben sin og å kunne dele sin kultur med oss. Han har et vell av anekdoter, og jeg husker tydelig at han satte rett på de virkelige fakta om folket i regionen. Stephano er bare en fascinerende fyr samlet mellom hans livshistorie, hans forbindelse med lokalbefolkningen, og hva han prøver å gjøre for samfunnet.

mens den Første dagen i Sacred Valley var en flott oversikt over alle turisthøydepunktene, ga denne turen oss en sjanse til å gå litt dypere og bli koblet til mer av den lokale kulturen. Hvis det er det du leter etter, anbefaler Jeg Stephano og Andean Encounters.

Den Totale kostnaden for dagstur var høyere enn vår forrige dag. Alt kom ut til $ 760 USD for oss alle som inkluderte tilpasningene vi ønsket (lokal middag og slipp av I Cusco). 50% Western Union betaling var nødvendig som et depositum. Dette var den eneste ulempe til bestillingsprosessen som jeg var skuffet over at De ikke tar Paypal, men dette er faktisk ganske vanlig for destinasjoner som er mindre utviklet.

Dag 6 til 9 – Inca Trail

High Five Inca Trail

Vår Inca Trail opplevelse som en del av Vår 2 ukers Peru reiserute er ganske godt dokumentert, så det er ikke noe poeng i å rehashing alt. Her er en liste over innleggene der du finner et vell av informasjon:

• Ultimate Machu Picchu Inca Trail Planlegging Guide
  • Sannheten Om Fotturer Inca Trail
  • En Visuell Reise Langs Inca Trail

Ligger I San Blas-regionen I Cusco, slo vi oss inn I Apu Huascaran Hostel etter ankomst tilbake I Cusco. Jeg bestilte denne av Booking.com siste minutt og det viste seg å være et flott sted å bo for 4 av oss med sin loft stil konfigurasjon.

Dag 10-Gjenoppretting I Cusco

Plaza De Armas I Cusco

inca Trail-turen var både fysisk krevende og utmattende, så det var ganske lettelse å vite at vi hadde neste dag å gjenopprette. Spesielt med hvordan ting spilles ut med kjæresten min vri ankelen på den siste dagen av trek, jeg er ikke sikker på hvordan vi ville har gått på uten en dag å gjøre ingenting. Som for resten av oss, vi alle hadde noen form for sykdom som måtte tas vare på så dette var godt timet.

Det var en lat dag for oss. Med ingenting planlagt annet enn å sove i, de som var i stand til å gå rundt Cusco for å laste opp på forsyninger (is, meds, snacks) og byttet ut for litt Mer Peruanske Såler.

fransk Toast På Jack 'S Cafe I Cusco

En flott brunsj sted vi snublet over Var Jack’ S Cafe som hadde en flott meny Med Vestlige frokost elementer som var en fin forandring fra Alle peruanske mat vi har hatt frem til det punktet.

til middag prøvde Vi Green Point Min Vegan Restaurant ved siden av hotellet vårt som jeg vil anbefale. Sunn mat smaker sjelden så godt som det vi hadde her.

TIPS:

jeg anbefaler på det sterkeste at du setter inn en fridag i Cusco mellom Inca Trail og Amazonas. Du vet bare ikke hvordan kroppen din kommer til å reagere på høy høyde. Vi møtte mange mennesker som gikk direkte fra den ene til den andre, og de så ekstremt utmattet.

Dag 11 til 14 – Amazon Jungle

Refugio Amazonas Inngang

som Min Inca Trail opplevelse, satte jeg sammen detaljerte guider på Amazonas Jungelen. Her er alt du trenger å vite:

• Ultimate Peru Amazon Jungle Planleggingsguide
  • Amazon Jungle-Robust Eventyr Møter Bekvemmeligheter
  • Peru Amazon Jungle – En Visuell Reise

på vår siste dag I Amazonas og for å pakke opp Vår 2 ukers Peru reiserute, var dette mer eller mindre en transittdag hvor vi fanget en morgenflytur Fra Puerto Maldonado til Lima.

fra flyplassen dro vi til Sheraton Lima Hotel & Konferansesenter hvor våre venner bodde natten. For to av oss, vi brukte det som et sted å slippe av våre poser og friske opp.

centrao historico lima i dag 14 av 2 uke peru reiserute

Siden vi lå i Det historiske sentrum Av Lima, vi hadde muligheten til å gå å vandre gjennom den fargerike koloniale arkitektur og shopping promenader for en lavmælt slags ettermiddag. Dette var også vår siste sjanse til å plukke opp suvenirer, så vi gjorde det også.

til middag endte vi opp i Miraflores for å spise På Costazul Seafood. Servicen var noe av det beste jeg hadde sett I Peru. Han tilfeldigvis tippet over min venns øl og han umiddelbart beklaget, ryddet alt opp og deretter ga hele bordet flere flasker enn vi opprinnelig hadde bestilt. Jeg likte også den lokale atmosfæren her. Det var en familie som satt bak oss, og på et tidspunkt tok de ut gitaren og brøt seg inn i sang og dans. Ceviche her er ikke å gå glipp av.

På dette punktet fant vi ut at vår 2: 15 fly tilbake til Toronto ble forsinket noen timer, så vi går tilbake til Sheraton for en lur før vi får en siste drosje til Lima flyplass.

TIPS:

hvis du har øynene satt på en restaurant I Lima og Cusco, MÅ du reservere tidlig. Jeg trodde vi begynte å planlegge ganske tidlig, men da jeg kom rundt for å bestille, var de fleste av de mer avanserte stedene allerede booket solid.

Bestill Med Alpaca Expeditions

Jeg anbefaler på det sterkeste at du bestiller Med Alpaca Expeditions. De er best i klassen og vil anbefale dem til alle. Hvis du vil vite mer, ikke nøl med å nå ut til meg.

Alpaca Expeditions Promotion

hvis du ønsker å bestille Med Alpaca Expeditions, nevne at du ble henvist av «Going Awesome Places» og du vil være i stand til å få gratis staver og liggeunderlag. Sørg også for å sende meg også så jeg kan løse eventuelle problemer som du måtte ha.

Hvordan? Når du fyller ut bestillingsskjemaet, har deres fjerde side to seksjoner som du bør fylle ut:

alpaca expeditions rabatt instruksjoner når du bestiller online
Fyll ut disse to feltene Når du fullfører din online bestilling Med Alpaca Expeditions.

Dette Er Den beste Alpakka Ekspedisjoner kampanjen og rabatt du finner på markedet.

alpaca expedition inca trail trekking bonus forfremmelse rabattkode

jeg må gi en stor shoutout Til Columbia Og Mountain Hardwear for utrustning oss på denne turen. Alt fra ryggsekken til skoene og dry-fit klær utkonkurrerte og var viktige deler av utstyret vårt.